Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
381.66 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O presente capítulo apresenta o que os estudos atuais sobre a literacia
da informação em contexto universitário revelam sobre as principais tendências
para esta área. O estudo procura dar uma visão abrangente destas tendências e
das expectativas daí decorrentes a partir de três aspetos: a relação entre a
educação, a aprendizagem e o ensino superior; as bibliotecas, as tecnologias e
os ambientes virtuais e, por fim, reflete-se sobre a interação entre literacia da
informação, emoções e cognição, num contexto social e individual.
This chapter describes the main trends revealed by current studies on information literacy in the higher education context. It seeks to provide a comprehensive view of these trends and of the expectations thereof with regard to three aspects: the relationship between education, learning and higher education; libraries, technologies and virtual environments, and, finally, a reflection about the interaction between information literacy, emotions and cognition, in a social and individual context. Keywords: Learning; Higher education; Technologies
This chapter describes the main trends revealed by current studies on information literacy in the higher education context. It seeks to provide a comprehensive view of these trends and of the expectations thereof with regard to three aspects: the relationship between education, learning and higher education; libraries, technologies and virtual environments, and, finally, a reflection about the interaction between information literacy, emotions and cognition, in a social and individual context. Keywords: Learning; Higher education; Technologies
Description
Keywords
Aprendizagem Ensino superior Bibliotecas e tecnologias Ambientes virtuais Comportamento informacional Emoções Cognição Literacia da informação Learning Higher education Technologies and libraries Virtual environment Informational behavior Emotions Cognition Information literacy.
Citation
Sanches, T. (2016). Literacia da informação em contexto universitário: Tendências e expectativas. In C. Lopes, T. Sanches, I. Andrade, M. L. Antunes, & J. Alonso-Arévalo (Eds.), Literacia da informação em contexto universitário (pp. 53-178). Lisboa: Edições ISPA [ebook].