| Name: | Description: | Size: | Format: | |
|---|---|---|---|---|
| 381.66 KB | Adobe PDF | 
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O presente capítulo apresenta o que os estudos atuais sobre a literacia
da informação em contexto universitário revelam sobre as principais tendências
para esta área. O estudo procura dar uma visão abrangente destas tendências e
das  expectativas  daí  decorrentes  a  partir  de  três  aspetos: a relação  entre  a
educação, a aprendizagem e o ensino superior; as bibliotecas, as tecnologias e
os ambientes virtuais e, por fim, reflete-se sobre a  interação entre  literacia da
informação, emoções e cognição, num contexto social e individual.
This chapter describes the main trends revealed by current studies on information literacy in the higher education context. It seeks to provide a comprehensive view of these trends and of the expectations thereof with regard to three aspects: the relationship between education, learning and higher education; libraries, technologies and virtual environments, and, finally, a reflection about the interaction between information literacy, emotions and cognition, in a social and individual context. Keywords: Learning; Higher education; Technologies
This chapter describes the main trends revealed by current studies on information literacy in the higher education context. It seeks to provide a comprehensive view of these trends and of the expectations thereof with regard to three aspects: the relationship between education, learning and higher education; libraries, technologies and virtual environments, and, finally, a reflection about the interaction between information literacy, emotions and cognition, in a social and individual context. Keywords: Learning; Higher education; Technologies
Description
Keywords
 Aprendizagem   Ensino  superior   Bibliotecas  e  tecnologias   Ambientes virtuais   Comportamento informacional   Emoções   Cognição   Literacia da informação   Learning   Higher  education   Technologies  and  libraries   Virtual environment   Informational  behavior   Emotions   Cognition   Information literacy. 
Pedagogical Context
Citation
Sanches,  T.  (2016).  Literacia  da  informação  em  contexto  universitário: Tendências  e  expectativas.  In C. Lopes, T. Sanches,  I. Andrade, M. L. Antunes,  &  J.  Alonso-Arévalo  (Eds.),  Literacia  da  informação  em contexto universitário (pp. 53-178). Lisboa: Edições ISPA [ebook].
