Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

The right methods for adults On English acquisition/learning

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
1997_4_587.pdf570.97 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

Cada método de ensino de uma lingua estrangeira tem OS seus mCritos e fraquezas. Factores como OS objectivos, a classe etaria dos alunos e OS seus estadios de desenvolvimento mental devem ser tidos em conta na escolha do mCtodo de ensino. Como alunos de inglts, OS adultos tCm vantagens e desvantagens, e normalmente as desvantagens sBo mais importantes que as vantagens. Como obter OS melhores resultados com aquele tip0 de alunos? Porqu& escolher um determinado mCtodo num dad0 contexto e n2o noutro? SBo estas as questBes que este artigo aborda. Como nenhum dos mCtodos na historia do ensino de linguas consegue atingir todos OS objectivos de uma vez s6, o autor defende que para OS adultos principiantes devem ser preferidos OS MCtodo Natural e o da Resposta Fisica Total, enquanto a Abordagem Comunicativa e a Aprendizagem da Lingua em Comunidade s20 mais adequadas para OS alunos em estidios intermCdios e avanqados. 0 ensino da composiqBo escrita devem ser guiado e integrado corn o ensino de outras compet6ncia.s linguisticas, sobretudo nos estidios elementares.
ABSTRACT: Each teaching method has its own strenths and weaknesses. Factors such as purposes, age groups and stages of mental development are to be taken into account in terms of the adoption of a teaching method. Adult learners of English have their own advantages and disadvantages, too. Normally, the latter outweigh the former. How to obtain the best result out of them? Why take a certain method rather than another is a given context? These are the questions this paper attempts to account for. Since none of the methods in the history of language teaching so far can fulfil1 the desired goals all in one go, the author holds that for adult beginners, both the Natural Method and Total Physical Response are preferred while the Communicative Approach and Community Language Learning are to find favour with those at intermediate and advanced levels, and that the teaching of composition writing should be guided and integrated with the training of other language skills, particularly at an elementary level.

Description

Keywords

Métodos de ensino Contexto Transferência Estádios elementares Aquisição/aprendizagem Mecanismos Meios Teaching methods Context Transfer Elementary (primary, beginning) Acquisition/learning Mechanism Medium

Citation

Analise Psicológica XV(4), 587-593

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Instituto Superior de Psicologia Aplicada