Repository logo
 
Publication

Pretest of images for the beauty dimension

dc.contributor.authorMello, Joana José de
dc.contributor.authorLoureiro, Filipe Pereira
dc.date.accessioned2016-04-14T17:33:04Z
dc.date.available2016-04-14T17:33:04Z
dc.date.issued2015
dc.description.abstractIn this work, we present norms concerning the perceived association of two sets of image stimuli with the concept of “beauty”: 40 objects (Study 1) and 40 photos of human faces (Study 2). Participants were presented with a set of words associated with the construct of “beauty” and were subsequently asked to judge each image on how much they considered them to be related with this construct on a 7-point scale (1 – Not at all related; 7 – Very related). The interpretation of means’ confidence intervals distinguish between 40 images, evaluated as “ugly” – with low scores on the beauty dimension – (20 objects and 20 faces), and 28 images evaluated as “beautiful” – with high scores on the beauty dimension – (12 objects and 16 faces). Results are summarized and photos made available to support future research requiring beauty and/or ugly stimulus.pt_PT
dc.description.abstractRESUMO: Neste trabalho apresentamos normas da associação percebida de dois conjuntos de estímulos com o constructo de “beleza”: 40 objetos (Estudo 1) e 40 fotografias de faces (Estudo 2). Os participantes foram expostos a um conjunto de palavras associadas com o constructo de “beleza” e foi pedido que avaliassem em cada imagem o quanto consideravam ser relacionada com esse mesmo constructo numa escala 7 pontos (1 – Nada relacionada; 7 – Totalmente relacionada). A interpretação dos intervalos de confiança das médias distinguem 40 imagens avaliadas como “feias” – com baixas pontuações na dimensão de beleza – (20 objetos e 20 faces), e 28 imagens avaliadas como “bonitas” – com elevadas pontuações na dimensão de beleza – (12 objetos e 16 faces). Os resultados das avaliações, e as respectivas imagens, são sumarizados como normas de suporte a futuras investigações que requerem estímulos bonitos e/ou feios.pt_PT
dc.identifier.citationAnálise Psicológica, 33, 453-466. doi:10.14417/ap.1052pt_PT
dc.identifier.doi10.14417/ap.1052pt_PT
dc.identifier.issn0870-8231
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.12/4541
dc.language.isoengpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.publisherISPA - Instituto Universitáriopt_PT
dc.subjectNormspt_PT
dc.subjectBeautypt_PT
dc.subjectUglypt_PT
dc.subjectPeoplept_PT
dc.subjectObjectspt_PT
dc.subjectNormaspt_PT
dc.subjectBelezapt_PT
dc.subjectFeiopt_PT
dc.subjectPessoaspt_PT
dc.subjectObjetospt_PT
dc.titlePretest of images for the beauty dimensionpt_PT
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.conferencePlaceLisboapt_PT
oaire.citation.endPage466pt_PT
oaire.citation.startPage453pt_PT
oaire.citation.titleAnálise Psicológicapt_PT
oaire.citation.volume33pt_PT
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typearticlept_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
AP_33_453-466.pdf
Size:
420.9 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.61 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: