Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Pretest of images for the beauty dimension

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
AP_33_453-466.pdf420.9 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

In this work, we present norms concerning the perceived association of two sets of image stimuli with the concept of “beauty”: 40 objects (Study 1) and 40 photos of human faces (Study 2). Participants were presented with a set of words associated with the construct of “beauty” and were subsequently asked to judge each image on how much they considered them to be related with this construct on a 7-point scale (1 – Not at all related; 7 – Very related). The interpretation of means’ confidence intervals distinguish between 40 images, evaluated as “ugly” – with low scores on the beauty dimension – (20 objects and 20 faces), and 28 images evaluated as “beautiful” – with high scores on the beauty dimension – (12 objects and 16 faces). Results are summarized and photos made available to support future research requiring beauty and/or ugly stimulus.
RESUMO: Neste trabalho apresentamos normas da associação percebida de dois conjuntos de estímulos com o constructo de “beleza”: 40 objetos (Estudo 1) e 40 fotografias de faces (Estudo 2). Os participantes foram expostos a um conjunto de palavras associadas com o constructo de “beleza” e foi pedido que avaliassem em cada imagem o quanto consideravam ser relacionada com esse mesmo constructo numa escala 7 pontos (1 – Nada relacionada; 7 – Totalmente relacionada). A interpretação dos intervalos de confiança das médias distinguem 40 imagens avaliadas como “feias” – com baixas pontuações na dimensão de beleza – (20 objetos e 20 faces), e 28 imagens avaliadas como “bonitas” – com elevadas pontuações na dimensão de beleza – (12 objetos e 16 faces). Os resultados das avaliações, e as respectivas imagens, são sumarizados como normas de suporte a futuras investigações que requerem estímulos bonitos e/ou feios.

Description

Keywords

Norms Beauty Ugly People Objects Normas Beleza Feio Pessoas Objetos

Citation

Análise Psicológica, 33, 453-466. doi:10.14417/ap.1052

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

ISPA - Instituto Universitário

CC License

Altmetrics