Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Introdução: a linguagem é um fator crucial no desenvolvimento e aprendizagem, pois o seu
domínio apresenta-se como um dos fatores essenciais para a sobrevivência na atualidade e
compromete a plena integração na vida social. Objetivo: Este estudo pretende investigar se a
escolaridade influencia a performance nas variáveis do Teste de Nomeação de Objetos de
Viena. Resultados: Os resultados evidenciaram que adultos mais escolarizados têm uma
performance melhor do que adultos menos escolarizados no Teste de Nomeação de Objetos de
Viena. Conclusões: o presente estudo confirmou a influência da escolaridade na performance
em tarefas de avaliação da nomeação de objetos.
Introduction: language is a crucial factor during development and in learning, as an essential factor that enables a full integration in social life. Objective: This study will investigate whether education influences the performance in the Vienna Object Naming Test. Results: The results showed that higher educated adults performed better than less educated adults in the Vienna Object Naming Test. Conclusions: the present study confirmed the role of education in the performance of naming tests.
Introduction: language is a crucial factor during development and in learning, as an essential factor that enables a full integration in social life. Objective: This study will investigate whether education influences the performance in the Vienna Object Naming Test. Results: The results showed that higher educated adults performed better than less educated adults in the Vienna Object Naming Test. Conclusions: the present study confirmed the role of education in the performance of naming tests.
Description
Dissertação de Mestrado
apresentada no ISPA – Instituto Universitário
para obtenção do grau de Mestre na
especialidade de Psicologia Clínica
Keywords
Linguagem Escolaridade Nomeação Semântica Lexical Language Education Naming Semantics Lexical