Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
72.46 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O trabalho tem por objecto a articulação das transformações
do ensino técnico em Portugal, nos seus diversos
graus e por um período que vai desde o início
da I República até ao final de 1990, à evolução de um
conjunto de estruturas de âmbito macrossocial, assim
constituidas como elementos para a interpretação daquelas
transformações.
ABSTRACT: The object of this work is to articulate the transformations of the technical education in Portugal, in its different levels and in a period that includes the beggining of I República and stretches out until 1990, to the evolution of a set of macrosocial structures, which are by this way constituted as interpretive elements of those transformations.
ABSTRACT: The object of this work is to articulate the transformations of the technical education in Portugal, in its different levels and in a period that includes the beggining of I República and stretches out until 1990, to the evolution of a set of macrosocial structures, which are by this way constituted as interpretive elements of those transformations.
Description
Keywords
Ensino técnico Ensino tecnológico Sociologia histórica Política educativa Technical education Technological education Historical sociology Educational policy
Citation
Análise Psicológica, 14, 507-522
Publisher
Instituto Superior de Psicologia Aplicada