Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
405.4 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Neste artigo, começamos por apresentar os princípios
e pressupostos da integração que consubstanciam
a filosofia de intervenção da Liga Portuguesa dos
Deficientes Motores como Centro de Recursos Sociais.
Seguidamente caracterizamos o Programa Infããcia,
focando os seus objectivos, população atendida, equi -
pa envolvida e áreas de intervenção.
Finalmente são apresentadas as diversas fases da
programação e organização do projecto de apoio ti
integração da criança com deficiência em creches e
jardins de infância da Comunidade, e avaliados os resultados
da experiência desenvolvida.
ABSTRACT: In this article, we begin by presenting the principles and pretexts of the integration that solidify the intervention philosophie of «Liga Portuguesa dos Deficientes Motores» as a social resources center. After that, we characterize the Infancy Programme by underlining its aims, the population attendended, the team involved in and the intervention areas. Finally, we present the severa1 phases of the programming and organization of the project of support to the integration of the handicapped child in kindergar - dens of the community, and the evaluated results of the developped experience.
ABSTRACT: In this article, we begin by presenting the principles and pretexts of the integration that solidify the intervention philosophie of «Liga Portuguesa dos Deficientes Motores» as a social resources center. After that, we characterize the Infancy Programme by underlining its aims, the population attendended, the team involved in and the intervention areas. Finally, we present the severa1 phases of the programming and organization of the project of support to the integration of the handicapped child in kindergar - dens of the community, and the evaluated results of the developped experience.
Description
Keywords
Integração Criança com deficiência Centro de recursos sociais Integration Handicapped child Social resources center
Citation
Análise Psicológica, 14, 375-379
Publisher
Instituto Superior de Psicologia Aplicada