Repository logo
 
Publication

An explorative analysis of the socialization of positive emotions: Insights from the consulting field

dc.contributor.authorKaiser, Stephan
dc.date.accessioned2016-10-21T11:23:16Z
dc.date.available2016-10-21T11:23:16Z
dc.date.issued2007
dc.description.abstractCommon accounts on socialization are predominantly slanted towards cognitive conceptions. When emotions are considered, most of the time emphasis lays upon negative emotions. Against this background, this study refines prior research in two ways. First, we offer an emotion-oriented perspective of socialization processes. Second, we concentrate on the socialization of positive emotions. We confirm these assumptions by means of an explorative case study in the field of consulting firms. Results suggest that positive emotions play a crucial role throughout the different socialization phases, and can manifest themselves over time in a virtuous cycle. In addition, conventional notions on socialization agents are refined by this research, while arguing that clients ought to be taken similarly into consideration. The article concludes by offering managerial implications, as well as suggestions for future research activities with regard to the socialization of positive emotions.pt_PT
dc.description.abstractAs perspectivas correntes sobre socialização apresentam uma visão predominantemente cognitiva do assunto. Mesmo nos casos em que as emoções são levadas em conta, a maior parte das vezes a ênfase é colocada nas emoções negativas. Contrariamente a este quadro, este estudo refina a investigação de duas grandes formas. Primeiro, oferecemos uma perspectiva do processo de socialização orientada para as emoções. Segundo, concentramo-nos na socialização das emoções positivas. De seguida, confirmamos os nossos pressupostos através de um estudo de caso exploratório no campo das empresas de consultoria. Os resultados sugerem que as emoções positivas desempenham um papel crucial ao longo das diferentes fases de socialização, e podem manifestar-se ao longo do tempo, num ciclo virtuoso. Para além disso, refinamos as noções convencionais sobre os agentes de socialização, ao mesmo tempo que defendemos uma inclusão dos clientes neste processo. O artigo conclui com um conjunto de implicações para a gestão, bem como com sugestões para futuros estudos relativos à socialização das emoções positivas.pt_PT
dc.identifier.citationComportamento Organizacional e Gestão, 13(1), 55-70.pt_PT
dc.identifier.issn0872-9662
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.12/4998
dc.language.isoengpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.publisherInstituto Superior de Psicologia Aplicadapt_PT
dc.subjectPositive emotionspt_PT
dc.subjectSocializationpt_PT
dc.subjectConsultingpt_PT
dc.subjectCase studypt_PT
dc.subjectEmoções positivaspt_PT
dc.subjectSocializaçãopt_PT
dc.subjectConsultoriapt_PT
dc.subjectEstudo de casopt_PT
dc.titleAn explorative analysis of the socialization of positive emotions: Insights from the consulting fieldpt_PT
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.conferencePlaceLisboapt_PT
oaire.citation.endPage70pt_PT
oaire.citation.issue1pt_PT
oaire.citation.startPage55pt_PT
oaire.citation.titleComportamento Organizacional e Gestãopt_PT
oaire.citation.volume13pt_PT
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typearticlept_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
COG, 13(1), 55-70.pdf
Size:
219.79 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.61 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: