| Name: | Description: | Size: | Format: | |
|---|---|---|---|---|
| 311.46 KB | Adobe PDF | 
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
A  partir  de  uma  panorâmica  do  atual  contexto  social,  do  ensino
superior e da situação das bibliotecas universitárias, introduz-se o problema da
definição disciplinar em literacia da informação e dos seus modos de ensino. O
presente capítulo procura dar resposta a esta questão, aferindo alguns modelos
de  instrução  em  literacia  da  informação  e,  a  partir  das  linhas  de  intervenção
internacionais  e  dos  principais  documentos  orientadores,  é  elaborada  uma
proposta aplicável às bibliotecas de ensino superior em Portugal.
Proceeding from an overview of the current social context, of higher education and of the situation of academic libraries, we address the problem of disciplinary definition in information literacy and its teaching modes. This chapter seeks to respond to this issue, assessing various models of information literacy instruction. Based on the international lines for intervention and the main guidance documents, we will submit a proposal regarding higher education libraries in Portugal.
Proceeding from an overview of the current social context, of higher education and of the situation of academic libraries, we address the problem of disciplinary definition in information literacy and its teaching modes. This chapter seeks to respond to this issue, assessing various models of information literacy instruction. Based on the international lines for intervention and the main guidance documents, we will submit a proposal regarding higher education libraries in Portugal.
Description
Keywords
 Literacia da informação   Bibliotecas universitárias   Formação de utilizadores   Formação em literacia da informação   Programas de formação de utilizadores   Information literacy   Academic libraries   Users training   Information literacy training   Users training programs 
Pedagogical Context
Citation
Sanches, T.  (2016). Modelos  de  literacia  da  informação  e  desenho  de um programa  para  bibliotecas  do  ensino  superior:  Uma  proposta.  In  C. Lopes,  T.  Sanches,  I. Andrade, M.  L. Antunes, &  J. Alonso-Arévalo (Eds.), Literacia  da  informação  em  contexto  universitário (pp.  3-26). Lisboa: Edições ISPA [ebook].
