Repository logo
 
Publication

The meanings of higher education, work, and transition from higher education to work

dc.contributor.authorMonteiro, André
dc.contributor.authorSantos, Paulo Jorge
dc.contributor.authorGonçalves, Carlos
dc.date.accessioned2020-03-13T16:55:59Z
dc.date.available2020-03-13T16:55:59Z
dc.date.issued2019-12
dc.description.abstractAbstract: In times of uncertainty and growing job insecurity, this study aims to understand how higher education students build meanings regarding higher education, work, the transition from education to work, and how they are interrelated. Based on a sample of 986 students in the Portuguese higher education system, we intend to understand the relationships and mediations of the dimensions of the meanings of higher education with those of the transition from higher education to work and of the meanings of work. Professional Affirmation mediates the relationship between Personal Development and Personal and Social Dimension of Work. The results show that 61% of the dependent variable values for the personal and social dimension of work are explained by the proposed model. An analysis of the results provides a few pointers for counselling, which will be discussed.pt_PT
dc.description.abstractResumo: Num tempo de incerteza e precarização do trabalho, este estudo tenta compreender como os estudantes do ensino superior constroem significados sobre a educação superior, o trabalho, a transição da educação para o trabalho e como estes se relacionam entre si. Com uma amostra de 986 estudantes do Ensino Superior português visa-se compreender as relações e mediações das dimensões dos significados da educação superior com as dimensões dos significados da transição da educação superior para o trabalho e as dimensões dos significados do trabalho. A dimensão Afirmação Profissional é mediadora da relação entre o Desenvolvimento Pessoal e Social e a Dimensão Pessoal e Social do Trabalho. Com base na análise dos resultados algumas pistas de intervenção são apresentadas.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.citationMonteiro, A., Santos, P. J., & Gonçalves, C. (2019). The meanings of higher education, work, and transition from higher education to work. Análise Psicológica, 37(4), 431-446. https://doi.org/10.14417/ap.1606pt_PT
dc.identifier.doi10.14417/ap.1606pt_PT
dc.identifier.issn0870-8231
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.12/7461
dc.language.isoporpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.publisherEdições ISPApt_PT
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/pt_PT
dc.subjectMeaningspt_PT
dc.subjectTransitionpt_PT
dc.subjectHigher educationpt_PT
dc.subjectWorkpt_PT
dc.subjectSignificadospt_PT
dc.subjectTransiçãopt_PT
dc.subjectEducação superiorpt_PT
dc.subjectTrabalhopt_PT
dc.titleThe meanings of higher education, work, and transition from higher education to workpt_PT
dc.title.alternativeOs significados da educação superior, do trabalho e da transição da educação superior para o trabalho
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.conferencePlacePortugalpt_PT
oaire.citation.endPage446pt_PT
oaire.citation.issue4pt_PT
oaire.citation.startPage431pt_PT
oaire.citation.titleAnálise Psicológicapt_PT
oaire.citation.volume37pt_PT
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typearticlept_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
1606-5757-1-PB.pdf
Size:
95.56 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.61 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: