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Advisor(s)
Abstract(s)
Este artigo teve como objectivo pré-testar um conjunto de características associadas à dimensão
moralidade. Neste sentido, foram avaliadas 102 características associadas a esta dimensão, em duas
dimensões de avaliação, desejabilidade e unicamente humano, por uma amostra de 106 estudantes
universitários. As médias, as medianas, os desvios-padrão, os desvios médios da mediana, os intervalos
de confiança de 95% são apresentados para cada característica em cada uma das dimensões de
avaliação, assim como a indicação da uni ou bi-modalidade de cada distribuição.
Os resultados permitem a selecção das características por desejabilidade ou por distribuição na
dimensão unicamente humano. Foi possível verificar uma mais estreita e menos simétrica distribuição
das características de moralidade na dimensão humanidade, ao contrário do que acontece na
dimensão desejabilidade.
ABSTRACT: The purpose of this paper was to pre-test a set of characteristics associated with the moral dimension. For this reason, 102 characteristics associated with this dimension were evaluated in two dimensions of evaluation, desirability and uniquely humanness, by a sample of 106 university students. The means, medians, standard deviations, median absolute deviation and confidence intervals of 95% are presented for each trait in each dimension of evaluation. As are the uni-versus bi-modality of each distribution. The results allow the selection of the traits for desirability or distribution in the uniquely human dimension. We were able to verify a narrower distribution of the morality characteristics in the uniquely human dimension, contrary to what happens on the desirability dimension.
ABSTRACT: The purpose of this paper was to pre-test a set of characteristics associated with the moral dimension. For this reason, 102 characteristics associated with this dimension were evaluated in two dimensions of evaluation, desirability and uniquely humanness, by a sample of 106 university students. The means, medians, standard deviations, median absolute deviation and confidence intervals of 95% are presented for each trait in each dimension of evaluation. As are the uni-versus bi-modality of each distribution. The results allow the selection of the traits for desirability or distribution in the uniquely human dimension. We were able to verify a narrower distribution of the morality characteristics in the uniquely human dimension, contrary to what happens on the desirability dimension.
Description
Keywords
Desejabilidade Moralidade Unicamente humano Desirability Morality Uniquely human
Citation
Laboratório de Psicologia, 8, 225-236
Publisher
Instituto Superior de Psicologia Aplicada