Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

As novas tecnologias da informação no ensino no ano 2000: Alguns cenários possíveis

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
1990_1_7.pdf440.52 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

O artigo aborda o desenvolvimento das Novas Tecnologias da Informação (NTI) e o seu papel na Educação do ano 2000, desde o Caderno Electrónico a Estação de Ensino (Learning Station), dos novos conceitos de armazenamento e manipulação de informação (Hipertexto, Vídeo Interactivo) a Inteligência Artificial, e do Correio Electrónico a Videoconferência e a Educação por Satélite. Assume a mudança tecnológica como motor da mudança dos cenários educativos através da aculturação dos estudantes e professores às NTI para um Ensino do ano 2000.
ABSTRACT: The article is an approach to the development of New Technologies of Information (NTI) add its role in Education in the year 2000, from the Electronic Exercise-Book to the Learning Station, from the new concepts of storing and information manipulation to Artificial Intelligence and from the Electronic Mail to the Videoconference and Sattelite Education. It assumes the technologicai change as the agent of change of the educative scenaries through the aculturation of the students and teachers to NTI towards Year 2000 Teaching.

Description

Keywords

Citation

Análise Psicológica, 8, 7-11

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Instituto Superior de Psicologia Aplicada

CC License