Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10400.12/6055
Title: A implementação da educação sexual na escola: Atitudes dos professores
Author: Reis, Maria Helena
Vilar, Duarte
Keywords: Educação sexual
Professores
Atitudes
Conhecimento
Conforto
Sexual education
Teachers
Attitudes
Knowledge
Comfort.
Issue Date: 2004
Publisher: Instituto Superior de Psicologia Aplicada
Citation: Análise Psicológica, 22(4), 737-745
Abstract: Os objectivos deste estudo focalizaram-se nas atitudes dos professores relativas à educação sexual nas escolas, assim como em perceber o seu grau de conhecimento e conforto ao abordar temas de sexualidade. Procurámos relacionar o grau de religiosidade e os estilos de ensino com essas atitudes. Participaram neste estudo 600 professores dos 2.º, 3.º Ciclos e Secundário. Para responder a estas questões foram utilizados três instrumentos: o Questionário de Avaliação de Atitudes face à Educação Sexual (QAAPES) de Reis e Vilar (2002), a Escala de Religiosidade retirada do Estudo Europeu de Valores (Correia, 2000) e o Teaching Styles Inventory (TSI) de Grasha (1996). Nesta amostra os professores revelaram uma atitude favorável à implementação da educação sexual.
ABSTRACT:The objectives of this study were focused in teachers’ attitudes towards Sexual Education in schools, as well as perceiving their grade of knowledge and comfort while approaching themes of sexuality. We tried to relate the grade of relligiousness and teaching styles with that attitude. 600 teachers from 2nd and 3rd educational levels and highschool participated in this study. In order to respond to these questions, three instruments were used: Sexual Education Evaluation Attitudes Questionnaire (SEEAQ) by Reis e Vilar (2002), the Relligiousness Scale taken from the European Study of Values (Correia, 2000) and Teaching Styles Inventory (TSI) by Grasha (1996). In this sample, teachers revealed in favor of the implementation of Sexual Education.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10400.12/6055
ISSN: 0870-8231
Appears in Collections:PEDU - Artigos em revistas nacionais

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2004_22(4)_737.pdf46,87 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.