Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10400.12/5724
Title: Developing effwtive evaluation partnerships: Paradigmatic and contextual barriers
Author: Foster-Fishman, Pennie G.
Perkins, Daniel F.
Davidson, Williams
Keywords: Evaluation
Community-based programs
Partnerships
Avaliação
Programas comunitários
Avaliação
Issue Date: 2017
Publisher: ISPA - Instituto Superior de Psicologia Aplicada
Citation: Análise Psicológica, 15 (3), 389-403
Abstract: The aim of this article is the description of effective evaluation partnerships of community based programs involving the evaluators, the organizations, and the communities. The evaluation may adress problems like domestic violence, juvenile delinquency, people with disabilities or contexts as schools, organizations, communities or policies. The experience of a Foundation that intended to have it's community based program evaluated is described, and resisted to consult with the community about their needs. Through this example are identified the criteria that may influence the sucess of the collaborative evaluations between communities, organizations and evaluation professionals that consider themselves as facilitators.
O artigo tem como objectivo a descrição do funcionamento de uma parceria eficaz entre OS profissionais de avaliação de Programas de base comunitária, as organizaq6es e as comunidades envolvidas. A avaliação pode abranger problemas vários como violência doméstica, delinquência juvenil, pessoas com deficiência ou contextos como escolas, organizações, comunidade ou mesmo a implementação de politicas. E descrita uma experiência de uma Fundação que pretendia ver o seu Programa de Intervenção Comunitária Avaliado, mas que resistia em recolher as informações junto da população sobre as suas necessidades. A partir deste exemplo, são identificados alguns dos critérios que podem estar na base do sucesso vs. insucesso das avaliaq5es de programas comunitários numa perspectiva de colaboração entre a comunidade, as organizaq6es e OS avaliadores que se apresentam como facilitadores.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10400.12/5724
ISSN: 0870-8231
Appears in Collections:PCOM - Artigos em revistas nacionais

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1997_3_389.pdf1,38 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.